Home
Genomineerden
Juryleden
Nieuws
Contact
Winnaar
Planning
Partners

Winnaars

Beste Start-up Award 2016

Picnic heeft op 10 februari 2016 de Beste Start-up Award gewonnen tijdens het ABN AMRO World Tennis Tournament in Rotterdam. De prijs werd uitgereikt tijdens het event ABN AMRO Insights Live ‘What’s Next’.

Picnic moest het in een pitch opnemen tegen BLOOMON en DYANNE store. Van de 500 gasten in de zaal koos 49% procent voor dit nieuwe concept. Picnic is de eerste ‘mobile only’ supermarkt van Nederland. Het internetbedrijf heeft geen dure winkels op dure locaties en kan door een nieuwe manier van bezorgen de dagelijkse boodschappen met miniatuurversies van de vertrouwde SRV-wagen gratis thuisbezorgen.

De vakprijs Beste Start-up Award valt binnen het concept ABN AMRO Retailer of the Year. De onafhankelijke vakjury heeft alle starters in januari op basis van bestaansrecht en originaliteit beoordeeld. Tijdens het event besloot het publiek wie de uiteindelijke winnaar werd.

Beste Start-up Award 2015

LENA the fashion library heeft op 11 februari 2015 de Beste Start-up Award gewonnen tijdens het ABN AMRO World Tennis Tournament in Rotterdam. De prijs werd uitgereikt tijdens het event ABN AMRO Insights Live ‘De Nieuwe Economie - Wat is de houdbaarheid van uw organisatie?’. LENA moest het in een pitch opnemen tegen Brandkids en STACH Food. Van de 450 gasten in de zaal koos 39 procent voor dit nieuwe kledingconcept. STACH Food eindige als tweede met 32 procent en Brandkids als derde met 29 procent. Lena wint één jaar lang gratis winkelruimte, aangeboden door Wereldhave, mede-initiatiefnemer van de prijs.

LENA is een kledingbibliotheek waar je voor een vast bedrag per maand toegang hebt tot een oneindige kledingkast. The fashion library is opgezet door vier ondernemende dames uit Brabant. Met jarenlange ervaring in de mode en een passie voor innovatie is hun droom werkelijkheid geworden.

De vakprijs Beste Start-up Award valt binnen het concept ABN AMRO Retailer of the Year. De onafhankelijke vakjury heeft alle starters in januari op basis van bestaansrecht en originaliteit beoordeeld. Tijdens het event besloot het publiek wie de uiteindelijke winnaar werd.

Beste Start-up Award 2014

De Amsterdamse winkel Hutspot heeft op 14 februari 2014 de Beste Start-up Award 2014 gewonnen tijdens het ABN AMRO World Tennis Tournament in Rotterdam.

Hutspot moest het met een pitch opnemen, tijdens het ‘Inline Retail’ seminar, tegen HelloFresh en Bilder & De Clercq. 41 procent van de retailers in de zaal koos voor dit vernieuwende concept waar nieuwe merken tegen commissie een podium krijgen op de winkelvloer. Hutspot heeft onder andere één jaar gratis winkelruimte gewonnen, aangeboden door Werelhave.